Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Wartburg 1.3 E85-tel

2010.05.25. 08:05 :: Égő Ákos

Ahogy országszerte egyre több E85 töltőállomás van úgy gyarapszik a kísérletező kedvű autósok száma. Vannak akiket egy kis porlasztó átalakítás nem tántorít el a témától. Volt már szó egy kétüteműről, most Balázs is fúrót és gombostűt ragadott amivel E85 üzemre alakította 1990-es négyütemű Wartburgját.

"Január végén kezdett el marni a gondolat, hogy ez az E85 vajon mi a fene lehet. Mondtak ezt is azt is, de konkrétat senki nem tudott a környezetemben. Bementem hát a Kaposvári benzinkútra, ami majdhogynem útba esett akkor, és telepötyögtettem a már ürülőben levő tankom (33 liter a 44 literes tankba). Szomorúan vettem tudomásul hogy rángatott, és nem is igazán volt benne erő. Egész hazautam abból állt, hogy a karburátorom állogattam, de csak hajszálnyival lett jobb. Itthon aztán internet böngészés, és rábukkantam, hogy mit is csinál az Etanol átalakító elektronika (picit több anyagot ad lényegében, de azt is máshogy adagoltatja), innen az ihlet, hogy akkor én is adok neki több anyagot fúvóka méret növeléssel. Mivel alapjáratom volt, és szép volt, ezért az alapjárati üzemanyag fúvókámhoz nem is nyúltam.

Tulajdonképpen 2 fúvóka méretét kell megnövelni, vagy nagyobbra cserélni (fő- és kiegészítő fúvóka).  Gondolom a fúvókákról képet nem kell mutassak, az én esetemben a főfúvóka mérete 110-es, ezt én sacc/ kb 140-esre növeltem (nemes egyszerűséggel átfúrtam, mivel volt kéznél Dremel szett). A kiegészítő fúvóka 30-as, ezt gombostűvel tágítottam meg. Így a motor már tulajdonképpen szépen jár, gyorsul, viszont hidegen (esetleg még hidegebb időkben is) mocskosul nem indul. Előgyújtást járó motornál állítottam, így hallható volt amikor egyenletesebb lett az üresjárat (ha ebből a pontból tovább fordítom akkor túl korán gyújt, ha visszafelé akkor túl későn). Ezt a pontot kell szép finoman megkeresni. Innentől számomra pöcc-röff indul az autó hidegen is, szépen gyorsul, jól megy. Fogyasztásom nekem 7-8 kemény decivel ugrott meg. Így mondanom sem kell hogy megéri vagy sem, mikor havi szinten 3-4 ezer kmet kap. :)

A powered by E85 felirat április eleje óta díszeleg a hátsó szélvédőmön, azóta már tankfedél-humor is felkerült, mivel néha elég szilvapálesz szaga van (pláne mikor megy az autómata szivató is :)

Azóta már nem csak a saját warbym alakítottam át ethanolra, hanem mégegyet, ami szintén ezzel a módszerrel, csak a göröngyös utat kihagyva, célzottan a két fúvókát és az előgyújtást állítva, hibátlanul üzemel."


Üdv.: Shabee

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.